De bisschop, Mgr. Fr. Wiertz, heeft een nieuwe priester benoemd voor de zeven parochies van het cluster St. Vincentius; de parochies Panningen, Helden, Meijel, Beringe, Egchel, Grashoek en Koningslust.
Het is de weleerwaarde heer Piet Houben, nu nog kapelaan in Stein, Urmond en Berg aan de Maas. Hij wordt  benoemd tot kapelaan van dit cluster.  De benoeming gaat in per 1 juli a.s..
Kapelaan Houben zal een welkome versterking vormen in ons priesterteam.  Zijn precieze takenpakket moet nog worden ingevuld, maar hij zal zeker de eerst aanspreekbare zijn wat betreft liturgie en pastoraal in Panningen.
Pastoor van der Horst en kapelaan Maenen en de leden van het kerkbestuur zijn hier erg blij mee.
De presentatie van kapelaan Houben zal zijn op zaterdag 1 juli in de kerk van Panningen in de avondmis van 19.00 uur. Daarna zal hij zich ook presenteren in de andere kerken van ons cluster.