Kapelaan Henk Lemmens van Panningen gaat vanwege zijn gezondheid met emeritaat. Als kapelaan van de St. Vincentiusparochies was kapelaan Lemmens de afgelopen 10 jaren het meest werkzaam in de parochies O.L. Vrouw van Zeven Smarten te Panningen, H. Jacobus te Eghel en H. Lambertus te Helden. Als emeritus-priester blijft hij wel beschikbaar voor priesterlijk werk in het cluster ter ondersteuning van pastoor van der Horst en kapelaan Maenen. Het kerkbestuur en de collega-priesters zijn hem dankbaar voor zijn inzet en hebben begrip voor deze stap. Hoe en wanneer er een afscheid zal zijn is nog niet bekend. Kapelaan Lemmens verblijft op het ogenblik nog bij de Paters in Vincent Depaul vw revalidatie na een ernstige val.