Respectmonument ‘Levenshart’  uit Eerbied voor elk menskind

Het Meijelse kerkhof heeft een Respectmonument gekregen.
Net als de ‘Levensboom’ (2013) in de kerk,  is ook dit idee bedacht en gerealiseerd door vele vrijwilligers samen. De gehoorde persoonlijke levensverhalen van velen, liggen eraan ten grondslag.  ‘Levenshart’ is de benaming. Uit ‘Eerbied voor elk mensenkind, waar met liefde op is gewacht. En hoopvol naar is uitgekeken. Maar enkel liefde is gebleven’   zo vertelt de tekst op de zuil.

Een verwoording namens de Avondwakegroep geschreven door Harrie v.d.Berg. De vormschets van Victorien Jaspers is praktisch uit steen bewerkt samen met Francien Schers. De hulpvaardige ondersteuning van Jan van Rijt.

De Kerkhofploeg heeft samen met beheerder Piet Schers de plek gekozen, midden tussen de andere kindergraven. De mannen dragen er verder zorg voor, na alle uitgevoerde voorbereidingen van het achterliggende jaar.

De steen voor het witte hart is bijeengebracht tijdens de St. Nicolaas-collecte vorig najaar, ook tijdens de Kerstvieringen van KBO, van LKV en Zij-actief.

De vierkante kolom, met doorlopende tekst op alle zijden, is mogelijk gemaakt door Natuursteenmonumenten Stassar.

Bij de jaarlijkse kerkhofzegening aansluitend aan het Allerzielenlof van zondag 29 oktober om 15.00 uur in de kerk, wordt ook het Respectmonument gewijd.

Van harte bent U ook weer in de voorafgaande dagen van woensdag tot en met zaterdag welkom voor een kop koffie in de ruimte van de Kerkhofploeg en een praatje met leden van de Avondwakegroep, zoals in eerdere jaren. En is het kerkhof zaterdagavond 28 oktober van 19 tot 22 uur verlicht met vuurkorven en lantaarntjes